< Powrót

The informatics capability maturity of integrated primary care centres in Australia

Autorzy
Liaw S. T. , Kearns R. , Taggart J.
Rok publikacji
2017
Region
Ireland
Język
en-GB
Wymiar
D3
Rodzaj
Artykuł (Journal article)
Kategoria
D3
Źródło
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S138650561730179X?via%3Dihub
Opis (pl)

KONTEKST: Zintegrowana podstawowa opieka zdrowotna wymaga integracji systemów i usług wraz z zachętami finansowymi w celu promowania substytucji w dół do pojedynczego punktu wejścia do opieki. Zintegrowane ośrodki podstawowej opieki zdrowotnej (IPCC) mają na celu poprawę integracji poprzez kolokację usług zdrowotnych. The Informatics Capability Maturity (ICM) opisuje, w jaki sposób organizacje zdrowotne gromadzą, zarządzają i udostępniają informacje; zarządzanie technologią, wdrażaniem, zmianami, jakością danych i zarządzaniem w dziedzinie e-zdrowia; i wykorzystaj "inteligencję" w celu poprawy opieki. AIM: Opisz powiązania ICM z integracją systemów i usług w IPCC. Metody mieszane ocena MCCC w metropolitalnej i wiejskiej Australii: ulepszona praktyka ogólna, cztery super kliniki GP, "HealthOne" (partnerstwo prywatno-publiczne) i Społeczne Centrum Zdrowia. Metody gromadzenia danych obejmowały samoocenę ICM, przegląd dokumentów, wywiady, obserwacje w praktyce i ocenę danych z elektronicznej dokumentacji medycznej. Dane przeanalizowano i porównano między PCPC. WNIOSKI: IPCC zademonstrowały szereg modeli finansowania, własność, przywództwo, organizację i ICM. Narzędzia cyfrowe były wykorzystywane z różną skutecznością do gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych. Łączność była problematyczna, wymagająca "obejść" w celu komunikowania się i udostępniania informacji. Brak standardów interoperacyjności technicznej, danych i oprogramowania, kodowania klinicznego i bezpiecznego przesyłania wiadomości stanowiły bariery w gromadzeniu, integracji i udostępnianiu danych. Silne przywództwo i zarządzanie były ważne dla pomyślnego wdrożenia solidnych i bezpiecznych systemów e-zdrowia. Zaangażowanie pacjentów w narzędzia e-zdrowia było nieoptymalne. ICM jest pozytywnie kojarzony z integracją danych, systemów i opieki. Ulepszony ICM wymaga pracowników służby zdrowia z kompetencjami w zakresie e-zdrowia; standardy techniczne, semantyczne i programowe; odpowiednią prywatność i bezpieczeństwo; oraz dobre zarządzanie i przywództwo.

Projektowanie i wdrażanie profesjonalnych stron internetowych