Medical Informatics Education & Research in Greece
- Autorzy
- Rok publikacji
- 2015
- Region
- Germany
- Język
- en-GB
- Wymiar
- D3
- Rodzaj
- Artykuł (Journal article)
- Kategoria
- D3
- Źródło
- How best to structure interdisciplinary primary care teams: the study protocol for a systematic review with narrative framework synthesis | SpringerLink
- Opis (pl)
-
CELE: Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie przeglądu krajobrazu informatyki medycznej w Grecji, opisanie greckiego tła e-zdrowia oraz podkreślenie głównych osi edukacyjnych i badawczych w informatyce medycznej, wraz z działaniami, osiągnięciami i pułapkami. METODY: W odniesieniu do badań i edukacji zbadano źródła formalne i nieformalne oraz zebrano i przedstawiono informacje w sposób jakościowy, w tym również wskaźniki ilościowe, jeśli to możliwe. Grecja przyjęła i zastosowała edukację w zakresie informatyki medycznej na różne sposoby, w tym studia licencjackie w szkołach nauk o zdrowiu, a także multidyscyplinarodowe studia podyplomowe. Istnieje ciągły wysiłek badawczy i duży udział w inicjatywach ogólnounijnych, w całym spektrum badań w dziedzinie informatyki medycznej, ze znaczącym wkładem naukowym, chociaż dojrzewanie technologii nie jest pozbawione barier. Przewiduje się wdrożenie e-zdrowia na szeroką skalę w systemie opieki zdrowotnej w najbliższej przyszłości. Chociaż wdrożenie e-recept było ważnym krokiem, technologie informacyjno-komunikacyjne dla zintegrowanej opieki i telezdrowia mają wiele miejsca na dalsze wdrażanie. Grecja wnosi cenny wkład w europejską dziedzinę informatyki medycznej i ma potencjał, by zaoferować więcej, o ile bariery wynikające z rozdrobnienia badań naukowych i innowacji zostaną wyeliminowane i złagodzone.