Critical conversations in continuing education: Contemporary memes, themes, and dreams
- Autorzy
- Rok publikacji
- 2019
- Język
- en-GB
- Wymiar
- D12
- Rodzaj
- Artykuł (Journal article)
- Kategoria
- D12
- Źródło
- https://psycnet.apa.org/fulltext/2019-20025-001.html
- Dostęp
- http://ovidsp.ovid.com/athens?T=JS&CSC=Y&NEWS=N&PAGE=fulltext&D=psyc16&AN=2019-20025-001 http://www.ovid.com/site/resources/expert_search/healthexp.html http://ovidsp.ovid.com/athens?T=JS&CSC=Y&NEWS=N&PAGE=fulltext&D=psyc16&AN=2019-20025-001 http://www.ovid.com/site/resources/expert_search/healthexp.html
- Opis (pl)
-
Kształcenie ustawiczne (CE) i ciągły rozwój zawodowy zajęły trwałą obecność w dziedzinie psychologii zawodowej w trakcie rozwoju tej dziedziny. Współczesne rozmowy w tej dziedzinie podkreślają zaangażowanie w dostosowanie procesów i procedur kształcenia ustawicznego do jego podstawowych celów, które obejmują utrzymanie kompetencji, poprawę usług klinicznych i ochronę społeczeństwa. Ale szeroki zakres różnych perspektyw informuje o dążeniu do tej wspólnej sprawy, dostarczając szeroko uzupełniających się, a czasem ostro konkurujących wizji. Wybitne memy, tematy i sny ożywiają rozbieżne dyskusje dotyczące tych wizji, a ten specjalny numer daje wyraz temu pełnemu chórowi głosów. Zjednoczeni w swojej zbiorowej trosce o CE jako koślawe podejście "gadającej głowy" do szkolenia zawodowego, każdy wkład w to specjalne wydanie wprowadza różne obrazy i elementy do dyskusji na temat ciągłego rozwoju zawodowego. Ich zróżnicowane perspektywy zbiegają się jednak w 3 dominujących tematach, które dotyczą (a) jakości i spójności w kształceniu ustawicznym, (b) znaczenia kompetencji ciągłych jako jednego z jej kluczowych celów oraz (c) rosnącego wzrostu zapotrzebowania na międzybranżowe ustawiczne doskonalenie zawodowe w zmieniającym się świecie zintegrowanej opieki. Te różne perspektywy dają początek wielu różnym wizjom, które obiecują wielość możliwości dla dziedziny psychologii zawodowej, ponieważ nadal artykułuje i wdraża swoje rozwijające się obrazy w czasie. (PsycINFO Database Record (c) 2019 APA, wszelkie prawa zastrzeżone) Oświadczenie o wpływie Oświadczenie o znaczeniu publicznym - Ten artykuł zawiera krytyczny przegląd różnych perspektyw, które reprezentują bieżące osiągnięcia w dziedzinie kształcenia ustawicznego w psychologii. Znaczenie tego przeglądu polega na tym, że zapewnia on istotne okno na obecne wyzwania i przyszłe kierunki, stojące przed dziedziną psychologii zawodowej, ponieważ nadal zajmuje się swoim zaangażowaniem w wysokiej jakości opiekę w odniesieniu do społeczeństwa, któremu służy. (PsycINFO Database Record (c) 2019 APA, wszelkie prawa zastrzeżone)