Accountable care organizations may have difficulty avoiding the failures of integrated delivery networks of the 1990s
- Autorzy
- Rok publikacji
- 2012
- Region
- United States
- Język
- en-GB
- Wymiar
- D1
- Rodzaj
- Artykuł (Journal article)
- Kategoria
- D1
- Źródło
- https://www.healthaffairs.org/doi/full/10.1377/hlthaff.2011.0675
- Dostęp
- https://www.healthaffairs.org/doi/full/10.1377/hlthaff.2011.0675
- Opis (pl)
-
Odpowiedzialne organizacje opiekuńcze mają na celu poprawę jakości i obniżenie kosztów opieki zdrowotnej poprzez kilka mechanizmów, takich jak programy zarządzania chorobami, koordynacja opieki i dostosowanie zachęt finansowych dla szpitali i lekarzy. Dostawcy zastosowali kilka z tych mechanizmów w tworzeniu zintegrowanych sieci dostaw z 1990 roku. Sieci zawiodły jednak z powodu poważnych strat finansowych wynikających z zakupu praktyk lekarskich przez szpitale i ich niezdolności do dostosowania zachęt, pozyskania kontraktów kapitacyjnych i rozwoju infrastruktury do zarządzania ryzykiem. Chociaż obecne mechanizmy leżące u podstaw odpowiedzialnych organizacji opiekuńczych nadal ewoluują, to, czy i w jaki sposób będą one miały wpływ na jakość i koszty, pozostaje kwestią otwartą. Koordynacja opieki i technologia informacyjna okazują się bardziej skomplikowane i kosztowne we wdrożeniu niż przewidywano, dostawcy mogą nie być w stanie wdrożyć tych mechanizmów, a dostawcy podstawowej opieki zdrowotnej są w niedoborze. Podobnie jak w latach 1990., sukces zależy od ukierunkowania na określone populacje, takie jak osoby z wieloma przewlekłymi schorzeniami, które potrzebują i mogą korzystać ze skoordynowanej opieki.