< Powrót

Neo-institutional perspective on the Norwegian coordination reform

Autorzy
Stephansen A. , ,
Rok publikacji
2020
Region
United Kingdom
Język
en-GB
Wymiar
D2
Rodzaj
Artykuł (Journal article)
Kategoria
D2
Źródło
Microsoft Word - 4387.doc (ugeskriftet.dk)
Dostęp
http://www.emeraldinsight.com/loi/ijhg http://ovidsp.ovid.com/athens?T=JS&CSC=Y&NEWS=N&PAGE=fulltext&D=emexb&AN=2004212610 http://www.ovid.com/site/resources/expert_search/healthexp.html http://www.emeraldinsight.com/loi/ijhg http://ovidsp.ovid.com/athens?T=JS&CSC=Y&NEWS=N&PAGE=fulltext&D=emexb&AN=2004212610 http://www.ovid.com/site/resources/expert_search/healthexp.html
Opis (pl)

Cel: Celem tego artykułu jest zaproponowanie podejścia analitycznego, które pozwala uchwycić różne wyniki reform opieki zdrowotnej. W szczególności, wykorzystując perspektywę neoinstytucjonalną, sugeruje się, że uczeni muszą zrobić krok wstecz i przeanalizować wzajemne relacje między normami regulacyjnymi, organizacyjnymi i zawodowymi (wymiarami). Takie podejście poprawia nasze zrozumienie złożonych wyników reform opieki zdrowotnej. Aby zilustrować tę kwestię, omówiono przypadek reformy koordynacji w Norwegii. Reforma ta była jedną z najbardziej złożonych reform opieki zdrowotnej z ambitnymi celami osiągnięcia idealnie zintegrowanej opieki między szpitalami i gminami. Analiza poprzez trzy zestawy norm instytucjonalnych (wymiarów) zapewnia pełniejsze zrozumienie różnych wyników reformy. Wniosek jest taki, że aby zrozumieć ogromną złożoność wyników różnych reform opieki zdrowotnej, musimy dokładnie przestudiować instytucjonalne cechy zasad, kliniczne kodeksy postępowania, cechy organizacyjne, a także wzajemne oddziaływanie między nimi. Analiza oparta na trzech wymiarach pokazuje, że podejście neoinstytucjonalne ma największe znaczenie dla zrozumienia wyników złożonych reform zdrowotnych. Projekt/metodologia/podejście: Dyskusja w niniejszym artykule inspirowana jest rozprawą doktorską autora, która obejmowała studium prawne, rozumiane jako regulacja prawna, w praktyce leczniczej w zakresie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych. Trzy wymiary opisane w artykule wynikają z analizy dwóch rodzajów materiałów empirycznych: regulacji prawnych oraz wytycznych administracyjnych w zakresie praw pacjenta wywiadów z psychiatrami i psychologami w regionie zachodniej Norwegii na temat tego, jak praktykują przepisy. Celem tego badania empirycznego było zbadanie implikacji, jakie nowe przepisy miały dla praktyki klinicznej po tym, jak przepisy dotyczące praw pacjentów stały się wiążące dla rozumowania klinicznego w Norwegii. W artykule przedstawiono punkt widzenia, który stosuje trzy wymiary wynikające z analizy empirycznej do dyskusji na temat wyników jednej z najbardziej złożonych norweskich reform zdrowotnych, tj. reformowania koordynacji. Argumentuje się, że obserwacje mogą być istotne dla analizy implikacji reform zdrowotnych w ogóle.

Projektowanie i wdrażanie profesjonalnych stron internetowych